قسمت اول و دوم مجموعه کلیپ های آموزش ابزارهای هوش مصنوعی

هوش مصنوعی یک شاخه از علوم رایانه است که به مطالعه و طراحی ماشین هایی می پردازد که می توانند وظایفی را انجام دهند که معمولا به هوش انسانی نیاز دارند. هوش مصنوعی شامل زیرشاخه های مختلفی می شود که هر یک به حل مسائل خاصی می پردازند. برخی از زیرشاخه های هوش مصنوعی عبارتند از: (بیشتر…)

کلیپ معرفی تراشه 555

تراشه زمان‌سنج ۵۵۵ تراشه‌ای است که استفاده‌های گوناگونی در مدارات نوسان‌گر و تولید پالس الکترونیکی دارد. از 555می‌تواند به‌عنوان تأخیر زمانی در یک مدار تایمر و همچنین به عنوان یک مدار نوسان‌گر یا به عنوان یکی از اجزا در مدار پالسی استفاده گردد. کلیپ زیر به معرفی عملکرد این تراشه میپردازد . (بیشتر…)

کارگاه آموزشی PLC s7

کنترلرهای PLC S7، یک محصول از شرکت زیمنس می‌باشند و به منظور اجرای برنامه‌های اتوماسیونی طراحی و ساخته شده‌اند. این کنترلرها برای کنترل و مانیتورینگ فرآیندها و ماشین‌آلات در محیط‌های صنعتی استفاده می‌شوند. از مزایای PLC S7 می‌توان به قابلیت برنامه‌ریزی و تنظیمات ، قدرت پردازش بالا، پشتیبانی از تعداد بالایی از ورودی و خروجی برای اتصال به ماشین‌آلات و سنسورها، پایداری و قابلیت مقاومت در برابر مشکلات برق و امکان اتصال به شبکه‌های صنعتی اشاره کرد. (بیشتر…)

فیلم های آموزش مدارات دیجیتال

از بخش زیر فیلم های آموزش مدارات دیجیتال با تدریس مهندس جواد بستان زاده را میتوانید مشاهده نمایید . این محتوا مربوط به درس دانش فنی تخصصی رشته الکترونیک شاخه فنی حرفه ای میباشد بخش اول مدارات ترکیبی (بیشتر…)

کتاب آموزش کاربردی با مثال های جامع avr

کتاب آموزش کاربردی میکروکنترلر AVR نوشته کوروش خلج منفرد، پیمان حقگویی و ناصر حکیمی، شامل 17 فصل به همراه 10 پروژه است که مطالب با زبانی کاملا ساده و بی‌تکلف و به دور از اضافه‌گویی در مورد میکروکنترلرهای AVR بیان می‌شود. (بیشتر…)

نکاتی پیرامون کابل های Twisted pair

1- پودر سفید موجود در کابل هرگاه عایق و روکش هر دو از یک جنس باشند (معمولا پی وی سی PVC) هنگام روکش کردن وقتی کابل از کلگی اکسترودر با دمای حدود ۱۶۰ تا ۱۸۰ درجه عبور می کند امکان چسبیدن دولایه عایق و روکش به همدیگر بسیار زیاد است ، بنابراین از یک پودر به نام پودر تالک که مانع از چسبیدن این دو لایه به همدیگر می شود استفاده می شود . (بیشتر…)

دامپ مودم ASUS DSL-N10E

مودم (روتر) های ADSL هم همانند دستگاه های الکترونیکی دیگر از یک نرم افزار پایه و اساس برای انجام وظایف خود استفاده می کنند که Firmware فیرمور نام دارند . بعضی مواقع به دلایل مختلف و مشکلاتی که برای مودم شما پیش می آید احتیاج دارید که این نرم افزار مودم (روتر) خود یا همان فیرمور Firmware را آپدیت (بروزرسانی) کنید .با توجه به اینکه فایل های ارجینال و بکاپ های سالم بهترین گزینه جهت پروگرام کردن می باشند سایت ما...

زاویه سنجی با سنسور KMZ43

سنسور مغناطیس KMZ43 سنسور قطب نمای الکترونیکی بسیار دقیق که عملکرد ان با استفاده از اثر مقاومت – مغناطیس نوار نازکی از اهن نیکل می باشد .این سنسور از دو پل واتستون کالوانیزه جدا از هم که به صورت ۴۵ درجه قرار گرفته اند تشکیل شده است. (بیشتر…)